Om nätverket
Frågor och svar.
Här hittar du svar på vanliga frågor. Hittar du inte vad du letar efter? Kontakta oss via e-post.
Vad kostar det att bli medlem?
Medlemskap i Boarding for Success kostar endast 1 500 kr (inkl. moms) första innevarande året. Från och med andra året är medlemsavgiften 1 400 kr/år (inkl. moms).
Hur får jag information och anmäler mig om kommande event?
Är du medlem får du inbjudan/kallelse per mail för våra nätverksträffar där du kan med knapptryck anmäla ditt deltagande. Annas finns det alltid en länk till mina sidor för att logga i och svara på inbjudningarna längst ner i alla nätverks poster i kalendern. Vi ser gärna att du svarar ja eller nej och inte lämnar obesvarade då du annars kommer få påminnelser som du kanske inte vill ha.
Man kan också ladda ner myclub appen och se mina sidor där. Appen är ny och inte helt klar men har viss bra funktionalitet.
Kan man komma med som gäst på era events?
Nästan alla våra nätverksevent har en länk för gäster att anmäla sig på.
Om lokalen har ett maxantal för deltagare premieras medlemmarna i första hand.
En del nätverksträffar är exklusiva för föreningens medlemmar och detsamma gäller för en del av nätverkets luncher, där öppnar vi upp i mån av plats.
Vill du vara gäst? Hör av dig till någon i styrelsen så hjälper vi dig vidare.
Varför har ni inte rullande årsmedlemskap?
Som ideell förening är det omständigare att ha rullande årsfakturering både pga budgetering och årsstämma och därmed rösträtt, dessutom ökar det administrativa arbete och alla aktiva i BFS arbetar ideellt.
Vilka betalningsmetoder kan jag välja på?
I samband med att du registrerar dig som medlem och svarar på frågorna anmälningsformuläret kommer du få två betalningsalternativ, ett via Swish och ett via pdf-faktura som skickas till din mailadress.
Kan jag få fakturan på företaget?
Ja det kan du! Om du redan är medlem loggar du in på “Mina sidor” och uppdaterar din profil med företagets namn och organisationsnummer. Då uppdateras din digitala faktura direkt och du kan skriva ut den eller ladda ner.
Är du inte medlem men vill bli det ser du till att från början fylla i uppgifterna om ditt företag i anmälningsformuläret så får du fakturan ställd till företaget.
Var hittar jag “Mina sidor”?
Längst ner i footern, även kallad sidfoten, på hemsidan hittar du länken till “Mina sidor”.
Du kan även klicka på (MyClub – Medlemsregister)
Hur registrerar jag en konto för “Mina sidor”?
På länken (MyClub – Medlemsregister) eller i hemsidans sidfot hittar du “Mina sidor”. Följ instruktionerna för att skapa konto.
Varför är det bra med “Mina sidor”?
På mina sidor får du alla inbjudningar till våra nätverksträffar, du kan där tacka ja och se vilka du tackat ja till. Du kan även se vilka andra medlemmar som kommer delta på de olika eventen. På mina sidor kan du se din faktura och uppdatera dina uppgifter. Det är dina uppdaterade uppgifter som hjälper oss matcha dig med ett styrelseuppdrag när vi får uppdragsförfrågningar.
När du blir med medlem så får du tillgång till MyClub-appen där du lätt håller koll på event, fakturor m.m. Du kan ladda ner den här:
App Store https://apps.apple.com/se/app/myclub/id1627271862
Google Play: sök efter myclub app så hittar du appen att ladda ner.
Hur blir jag certifierad medlem?
Det finns olika styrelseutbildningar med certifiering. Vi i styrelsen har gått olika utbildningar och kan berätta om vår erfarenhet, kontakta oss så får du eventuella rekommendationer.
Hur avslutar jag mitt medlemskap?
Du kan när som helst avsluta ditt medlemskap genom att fylla i detta formulär och svara på ett fåtal frågor. När du har fyllt i och skickat in formuläret kommer vi utföra de steg som behövs enligt dina önskemål och samtidigt säkerställa att vi följer regelverket för GDPR.
Om jag vill avsluta mitt medlemskap innan året är slut, kan jag då få delar av avgiften återbetald?
Om du avbryter ditt medlemskap återbetalas ej avgiften.
Varför får jag betalningspåminnelser fast jag vet att jag har betalat fakturan?
Under hösten 2022 och en bit in på 2023 hade vi stora problem med medlemssystemet och bankintegration, vilket resulterade i påminnelser även på redan betalda fakturor. Detta ska nu vara löst, men om detta händer dig kan du maila oss kvitto på betalningen så ber vi vår ekonomibyrå att registrera betalningen. Du kan alltid maila oss på styrelse@boardingforsuccess.se Vi hjälper dig så fort vi kan.
Samarbete och värdskap
Att vara partner till Boarding for Success innebär att ditt företag får en unik möjlighet att nå ut till alla våra medlemmar i vårt nätverk och marknadsföra din verksamhet.
- Stå som värd för träffar
- Delta på nätverksträffar och i paneler
- Marknadsföra och positionera ert företag
”vi gör ert första intryck lönsamt”
Vi hjälper företag att ta kontroll över sitt första intryck, skapa en besöksupplevelse som gör skillnad och överträffar förväntningarna. Rätt genomfört stärks varumärket, ökar företagets attraktionskraft och fördjupar relationen. Vill du veta hur?
Boardio matchar rådgivare och styrelseledamöter med tillväxtföretag (scalups)
Gratis registrering av din profil - företagen betalar endast vid en lyckad matchning.
Genom BFS får medlemmar en ersättning/rabatt hos Boardio på 10 000kr, läs mer om erbjudandet på Mina Sidor.
- Tipsa om potentiella företag.
- Boka ett samtal med Per Landquist